onsdag, oktober 11, 2006

Goddag

Vi var på Ikea igår med hela kollektivet! Det var "moro". (kul)
vi köpte en badrumsmatta som ser ut som en fisk på barnavdelningen, och den har vi spikat upp på väggen. Det blev fint!! Vi har lite festliga planer inför inflyttningsfesten. Vi har även gjort en bord (bård?) av vykort i hallen. Låter det som ett typiskt kollektiv kanske? =)
Sen har vi en stor tom vit vägg ovanför tre-sits-soffan. Nån som har en idé om vad vi kan göra där???!!! Vi har lite olika idéer, men ingen hel-bra än. Man kan ha en whiteboard som man kan skriva på.. men då finns risken att det blir målat överallt på väggarna när det blir fest. Eller så kan man ha flera små speglar, eller affischer, eller.... ja vem vet!

Något som inte är lika kul är att jag fått besked om att svenska ishockeyförbundet inte går med på min övergång till utlandet riktigt.. utan jag måste betala 4500 kr istället för 1000, och det kan dessutom ta en månad att få fixat. Trassel!!! Så nu vet jag inte alls hur jag vill, vet inte om det är värt de pengarna för en säsong. Hmm men vad ska jag då träna?!

Jag var på en liten loppis idag och skulle leta efter ett litet bord. Jag frågade han i affären om de hade nåt bord i de måtten jag ville ha.
Och fick en lång utläggning av bord av olika de slag. Han berättade - helt omotiverat såklart, att han hade 5 runda bord hemma som bildade nån slags formation.. med glas och nåt mer och naturstenar i bordet (eh?) jag trodde först att han skulle komma till någon slags poäng med detta.. men det gjorde han inte. Sen berättade han om såna dära tre-bord-i-ett-som-man-drar-ut-och-så-har-de-olika-höjd-á-la-70-talet. Han hade nämligen sålt ett sånt nyss till en dam som var från Österike. Och det var av det speciella träslaget paladin eller palastad eller kanske palestinier - som hur som helst var väldigt fint! Och dessutom inte fanns i Österrike och Schweiz - så då fick man mycket pengar för såna bord! jajemänsan. 500:- hade han minsan fått för det - FAST det var vattenskadat och bubbligt. Jodå, och så fick jag se ett liknande bord i samma träslag.
SEN nångång därefter så klämde han in att - ja, vad tror du det är för bord du behöver?
Det blev dessvärre inget bord för mig


Dagens norska ord:
Puss opp = renovera

Inga kommentarer: