fredag, oktober 06, 2006

Långa förmiddagar

Ja, jag jobbar 16-22 denna vecka, så det blir lite långa förmiddagar, men då får jag mkt spanska gjort, så det är väl bra antar jag!

De håller för övrigt på att fixa till fasaden på vårt hus, så man kan trevligt vakna upp med karlar som står en halv meter ifrån en, med endast en fönsterruta emellan! Väldigt trevligt. Ibland stänker de ner rutan med vatten, får se vad som kommer härnäst.


Inflyttningsfest i kollektivet den 21 okt! Så ni som känner er inbjudna tycker jag ska komma! =) Vi har en lång och fin lista på saker som ska fixas tills dess
Vi hade en väldigt bra idé om att skriva drink-recept med svart lackfärg direkt på väggen i "stuan", men Espen som äger lägenheten tyckte visst inte att det var en så värst lysande idé... attans. Vi får hitta på nåt annat kanske =) men i övrigt har vi många bra och uppfinningsrika idéer! Så man får helt enkelt komma hit om man vill se det. Känn er välkomna!!!


Match på söndag alltså. Och det verkar som min licens är klar. Får dock betala den själv.. på 1000 spänn. Men man är väl inte så eftertraktad så det är väl sånt man får räkna med =)


Idag ska jag dra ut och leta fräna vykort.. det är en del av vår kreativa process inför festen


Ja, ni får såklart gärna berätta vad spännande som händer i era liv! skriv här, eller starta en egen blogg vettja - det är skoj faktiskt


helgen blir nog lugn. Jobbar imårrn kväll.

Det eftertraktade filbrödet jag berättade om tidigare verkar vara stabilt efterfrågat - så här kommer receptet jag fått från Kerstin från det exotiska landskapet Skåne:
3.5 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl (om ni är i norge så heter det Sammalt hvete grov) (bra gjort av mig att hitta det va!!!!!)
3.5 dl filmjölk
1.5 tsk bikarbonat
1 dl sirap

Blanda ihop allt, och lägg i brödform som är smörad och bröad.
Det behöver alltså inte jäsa eftersom det är bikarbonat i!
Sen ska det gräddas i ca 40-45 min i 175-200 graders värme
Hel-gott och hel-enkelt
tant Evas tips är att göra två på en gång eftersom det går så snabbt...

dagens norska ord:
lurt = smart

Adiós amigos

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva!!
Jag har också ett bra norskt ord att tillägga.....
Kakel - Flis
haha, jag tror det va så iaf...

Är i Falun i helgen, funderar starkt på å ta en sväng förbi peno's snart å bli bjuden på en Latte i deras kaffemaskin i deras hus... hihi! Det låter ju som en fantastiskt start på denna lördag.. =)

Inflyttningsfest lät ju spännande... !!

Hoppas allt är jättebra med dig.. NU ska jag äta frulle.. muuums!

hej då å kraaamar till dig!

Evesie sa...

Ja! Flis är klinker =) bra brummarn! hehe. Ja tänk att bo i hus och ha en latte-maskin! DET är ballt =) och ja - kom på inflyttningsfest vettja, det blir askul. KRAM!! och lycka till på matche imårrn

Evesie sa...

Ja! Flis är klinker =) bra brummarn! hehe. Ja tänk att bo i hus och ha en latte-maskin! DET är ballt =) och ja - kom på inflyttningsfest vettja, det blir askul. KRAM!! och lycka till på matche imårrn