söndag, oktober 08, 2006

Kongsberg - Forward 1-2

Och då är det ju så att mitt lag heter Forward.
vinst!!
det var väldigt kul. Lite svårt att känna nervositet bara för ett lag man inte har spelat i så länge, men det kommer väl =)
Och laget är heltrevligt, så det blir nog bra det här!


Det börjar verkligen bli höst här i Oslo. Vi har haft ett par riktigt härligt fina höstdagar med skinande sol och lite kyligt i luften. Så det är faktiskt mysigt att få klä på sig lite mer kläder.


En sak har jag då konstaterat på jobbet - norrmännen är helt odugliga och talanglösa på att dra bankkortet när de ska betala! "En gång till" "Vänd på kortet" börjar gå per automatik nu när man sitter i kassan. Well well, som tur är ska jag (förhoppningsvis) inte jobba i butik resten av livet. Tänk, de var det man tyckte verkade kul när man vara liten, att jobba i klädbutik eller så. Hmm jag har ändrat mig iallafall.


Det är lite synd att jag inte hinner se så mycket av Oslo.. eller jo, jag har ju fått göra det när jag har fått besök! Men i övrigt går man ju mest till och från jobbet. Och jag med mitt lokalsinne - som jag själv tycker är lysande, lyckas irra bort mig så fort jag ska ta en ny väg hem för att se lite nytt =) Men efter det så hittar jag ju den vägen också, så lite lysande är det allt.



Dagens norska ord:
surmuling = att tjura, vara sur alltså


häpåer

Inga kommentarer: