tisdag, oktober 10, 2006

Att bo i kollektiv

För er som aldrig har bott i ett kollektiv kan jag bara säga att det är väldigt skoj!
Men det har ju förstås sina för och nackdelar. Jag börjar med nackdelarna för de är inte så många nämligen.
Det är lite jobbigt att man inte kan fisa högt och gå runt i dom kläder eller inte kläder man vill när som helst. Att göra nummer två kan också kräva lite planering.. plus att duschen kan vara upptagen när man ska upp på morgonen och har lite småbråttom till jobbet.
MEN det är ju förstås bagateller
I övrigt så är det trevligt att det oftast är folk hemma, det luktar ofta gott av mat, man träffar kul och trevligt folk och så känns det rätt festligt över huvudtaget att bo i ett kollektiv. lite 70-tal sådär.
I vårt kollektiv bor det en pappa, en kollektivmänniska, en b-människa, en sportnörd och en svensk. Visst låter det som en kul blandning!!! Det är det
Erik S definierar folk som bor i kollektiv som att de gillar friluftsliv. Och de kan gärna skriva blogg också. Så han tycker att jag är en typisk kollektivmänniska. Fast nu är det inte jag som är kollektivmänniskan i vårt kollektiv. Jag är svensken. En b-människa är en som är uppe sent på kvällarna, och sen kan sova till 2-3 på dagarna. (Isåfall är nog jag en a-människa hellre).
"Kollektivmänniskan" är en härlig tjej! hon spontan-virkar mockasiner och pulsvärmare. Vi ska ha syjunta ihop! det blir kul =) Dessutom glömde hon bort var hon skulle när hon skulle kolla på en spegel som hon sett på en annons på norges motsvarighet till blocket - så hon gick hem till några kompisar istället.


Så, om ni fått mersmak för kollektiv så tycker jag ni ska prova på det! Det behöver ju inte vara som i filmen "Tillsammans" om ni blivit avskräckta av den.


Min middag idag bestod av: Chokladbollar (jag vågar inte skriva det riktiga ordet så här offentligt, jag kanske blir stämd eller så)


Och så träning igår. Jag var helt orkeslös...! jag skyller på söndagens match. Ja just ja, jag måste bara berätta. Vi spelade ju match i Kongsberg - en lite håla ca 10 mil från Oslo. Och när vi sitter och väntar på att få omklädningsrummet, så springer det förbi några bandy-kilar. Och en av dom har en tröja som det står IBF Leksand på på ryggen! Hur stora är oddsen. Fast jag kände inte igen honom...

Nå, så då hörs vi då!

Dagens norska ord är:
klem = kram

4 kommentarer:

Sofia P sa...

Haha, ditt kollektiv är ju precis som i "Tillsammans". Ni springer ju runt nakna hela dagarna och sysslar med mysko saker (eller inte..) Haha, det är faktiskt bara en hippieklänning från den där second-hand affären som saknas. Köp en!
Ha det så bra du bara kan! /Sofia Portner/Sellström

Sofia P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Evesie sa...

Nej men nu var du lite feg Sofia.. vågar du inte skriva vårt riktiga namn?!?! Haha. Ja, hippie-klänningen är snart inhandlad.. kram!

Sofia P sa...

Vårt riktiga namn.. Vågar man säga det offentligt? Haha. Jag vill gärna se en bild på dig med hippieklänning på. KRAM!