måndag, september 04, 2006

Måndag.. med allt vad det innebär

Är det nästan inte alltid så...? Att i början när man är grön på något så känns det piss i början, för man vill kunna allt på en gång - vilket ju förstås är rätt omöjligt. Sen rätt snabbt kan man känna att "ja, men det här ska nog gå vägen!" SEN kommer det en svacka... men den brukar man ju ta sig ur dock.
Idag kände jag av den svackan..! Det kändes inte som att jag hade ett enda rätt idag på jobbet. JO - en sak.. jag kunde säga till en kund var reseadaptern låg.. utan att kolla i datorn! Jiho.
Flera kommenterade att "Eh.. finns det ingen här som har lite bättre pejling.. en kille kanske?!" Morr. Jag är ju van det från mitt förra jobb på ett byggvaruhus, men idag kände jag mest *morr*

Ännu mer "lysande" var det att, när jag kom hem så var det inte så värst lysande i lägenheten! Ingen ström i hela lägenheten. Det är kjempedejligt när man har frysen full i mat. TUR var att jag råkade stöta på vaktmästaren i huset som visade mig till huvudsäkrings-skåpet i källaren.
Där satt det en lapp vid just VÅR brytare att de slagit av strömmen idag! För att de inte hade fått in någon anmälan om att någon bodde där.
Tur igen då, så fick jag lov att slå på den igen.. och anmäla ström för oss.

Ja men vilken festlig dag det har varit!

Dagens höjdpunkt var "SMS-andet" med min far. Eller vad man ska kalla det. Envägskommunikation nästan :)
Jag: "blablabla strömmen är fixad blabla och så avslutade jag med (förmodat svar från dig=OK)
Far: ok
Jag: Haha! men du måste ju lära dig skriva sms!
Far: jag kan

rätt kul faktiskt

Så nästa uppdrag för dagen är IKEA!! Sverige ljuva Sverige. Får väl se vilka katastrofer som händer där med tanke på denna härliga dag.

Until next time...
ta-da

1 kommentar:

Martin sa...

Kan tänka mig att du ska storhandla på Ikea, du måste väl nästan hra en lastbil...med tanke på din herrgårdsliknande boyta så att säga!