tisdag, september 05, 2006

Det ljusnade idag

Idag var en betydligt trevligare dag på jobbet. Men nog om jobb för idag!

IKEA igår alltså. Det var kul! men jag måste säga att IKEA-butikerna är mycket trevligare och finare i Sverige! Men vi fick shoppat lite iaf till vårt kollektiv.
Sen har jag och Anna köpt en Stövsuger på Clas O! Det var nödvändigt


Idag var det en unge på jobbet (okej då det blev visst mer om jobb) som började bli purken i kassan för att han inte hade fått en spade - så började han gråta.. ett riktigt sur-ledsen-arg-gråt och han slutade aldrig. Till slut, när mamman hade betalat och de skulle gå ut började han skrika ännu värre. Han gallskrek verkligen. Det är då man undrar hur lätt det egentligen är att uppfostra barn. Själv tror man att man ska lyckas lysande...


Måste ju införa en "dagens". Om jag inte missminner mig har Mrzorro haft en dagens norska ord förut??? Men jag tänkte sno den idén! för jag tycker den passar bra här i min nordiskt internationella blogg.


dages norska ord blir:
rusbrus (cider)

HÄJDÅ

Inga kommentarer: