onsdag, september 06, 2006

Mittvoche

I helgen får jag besök! Det blir KUL.

Jag funderar på att börja spela hockey här, ska ta och höra mig för lite! Vore skoj, men ett krav lär nog vara att jag kan ha mina grejer där.. för på mina 6 kvadrat ryms faktiskt inte en trunk.


En sak har jag funderat på...... man kan undra hur vi ska få barn och elever att sluta mobbas och bete sig elakt mot varandra som dom gör - om vi själva, som vuxna inte vet hur vi ska respektera andra människor. Vi pratar fullt med skit om andra, hånar kända människor i media på olika förödmjukande sett och tycker att det är helt rätt och dessutom väldigt kul?? Ja, det har jag funderat på... :) det måste ju bli vi som ska vara de goda exemplena.

Ska bli skönt att komma till Sverige en sväng om ca 1.5 vecka...

Dagens norska ord: Fyr = typ (som i "Vad är han för en fyr")

Hade fiint

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heej EVA!!
Va på årets första isträning igår! Knäpp som man är åker jag ca 35 mil bara för det!! HaHa.. Meeen kul va det. Saknade dig bara.. :( Trist att du inte kommer att vara med i vinter, men det låter ju skoj om du skulle spela där! Coolt... va roligt att du skaffat en sån här sida, så man kan läsa om alla dina bravader!! Tjohooo.. Nu ska förbereda mig för skön-sjungande idoler på TV'n.. från FAAALUN! Ha det kanon.. KRAMAR TILL DIG! //Hanna

Anonym sa...

Hej vännen! Tycker absolut du ska kolla upp de där med hockeyn! Jobba på så kommer du nog in i allt snart, och då blir allt lättare och roligare :) Hörs! Kram kram kram kram från Anna

Martin sa...

Hockey i Norge! Du inser att du kommer bli stjärna då...byt nationalitet så kan du spela i norska landslaget!