torsdag, september 07, 2006

Att rodna

Jag förstår inte varför jag rodnar för saker som jag inte ens själv upplever att jag behöver rodna för! haha, det känns helt högstadie-aktigt.. Det dök upp en kille på jobbet idag som jag jobbat med för länge sen, och så börjar jag rodna! Helt omotiverat. Han är 4 år yngre, och vi pratade knappt när vi jobbade tillsammans. Well, jag får väl bjuda på det

IGÅR HÄMTADE VI SOFFA!!! Det var ett konststycke i sig. För det första drog säljaren till med att vi fick en 2-sits och en 3-sits för 500:- istället för 2500:- vilket ju var hel-bra. Sen skulle vi lyckas få in sofforna.. jag och Anna kämpade som galna! eller som tjejer kanske. Typiskt. Men när vi väl lyckats krångal in dom i lägenheten inser vi att de precis inte går in genom dörren till vardagsrummet. PISS!! men som tur var så bor det ju en man i det här hushållet också, som såg till att vi fick in dom. Fy vad jag inte gillar att vara sådär omanligt ohändig.

Snart helg! = sova lite förhoppningsvis.. lite längre än vanligt iaf :)

Hörde att de dragit igång med hockeyn där hemma i Sverige!!! Fy tusan vad kul.. men nu har jag mailat en i ett damlag här, och det var bara att dyka upp. Låter spännande, men det är nog bäst att tjuvtitta lite först, så att de inte är för bra :) Ska nog försöka se nån träning nästa vecka, och bestämma mig om jag ska ösa hit min utrustning - det vore kul om det blev av!!!
Såklart blir det ju inte samma utan alla roliga HAIKare, men dom är nog ena trevliga fyrar ändå :)

Dagens norska ord är:
Skyveläre (fast med norskt ä) = Skjutmått

1 kommentar:

Afgevaardigde 39 sa...

Hello Evesien,

Thanks for visiting the Hanenwürger-blog, of which you definitly have no idea what it is all about. Neither do we have of yours.

But we're glad to see we caught the interest of Scandinavian people.