fredag, augusti 28, 2009

Länge

När jag flyttade till Oslo för ganska exakt 3 år sen trodde jag att jag skulle vara här till maj året därpå.
"Du kommer stanna här! Det gör alla svenskar..." sa man till mig då

3 år senare bor jag fortfarande i Oslo. Så kan det gå.

Det är omöjligt att inte tänka på att det bara är små tillfälligheter som gör att man hamnar där man gör och att man sysslar med det man gör.
Man blir nästan rädd när man tänker för mycket på det.

Hur skulle mitt liv se ut OM INTE jag fick för mig att plötsligt byta från Sam-Ekonomi till Sam-Hum efter att jag lämnat in ansökningslappen. Då kanske jag inte hade hamnat i Spanien efter gymnasiet. Då hade jag kanske inte insett att jag ville bli idrottslärare. Då hade jag inte träffat många goda vänner på högskolan. Då kanske jag inte hade åkt till Oslo för att spara pengar till en Nya Zeeland-resa med en av dessa goda vännerna. Och OM INTE Clas Ohlson på Oslo City hade sökt folk i slutet på augusti 2006, så kanske jag inte hade fått jobbet när jag var där med mitt CV. Då hade jag i princip garanterat inte suttit där jag sitter nu, och känna dom människor jag känner nu. Och dom vill jag inte vara utan!

Det är små tillfälligheter.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Veldig glad for at du er her Eva:)

Evesie sa...

Tack! Som sagt, jag skulle inte vilja vara utan alla här :)