söndag, juli 12, 2009

Pimp my balle

Bäsna Trädgård utanför Borlänge är en riktigt fin och inspirerande handelsträdgård.
Och jag har en väldigt oinspirerande balkong.

Så jag gick lös och handlade blomlådor och krukor inklusive blommor.
Svabbade av golvet på balkongen, och nu är den långt mycket mer inbjudande. Trevligt!

Mina fingrar är dock inte så gröna, men jag ska nog klara av några få blommor på en balkong.


När vi var där och handlade, hade jag just ställt den första blomman i vagnen som till slut blev full. En Clematis (Arabella). En klätterväxt som står mot spaljen.

Jag var rätt nöjd med att iallafall nu veta att detta var en Clematis.
Då kommer en bekants mamma fram och säger "Är det där en Arabella"
Nja du damen tänkte jag, jag vet faktiskt lite bättre än så. En Arabella är det ju inte
"Det är en Clematis!" Säger jag nöjd och stolt att kunna lära denna kvinna något som hon uppenbarligen inte visste...
Tills jag sekunden efter inser att hon kunde långt mycket mer än så, och lyckades se vilken Clematis det faktiskt var.



Clematis Arabella :)


2 kommentarer:

Syster sa...

Vad fint det blev!!! Klart du har gröna fingrar för de här växterna! Asbra! Kram!

Jenka sa...

Nice med arabella undrar om det är en sån jag har? Fint med balle en sån skulle jag mä villa ha, utanför köksfönstret mot baksidan, det ligger på prioriteringslistan dock långt ner. Som allt annat som bara är till för nöjen å slapperi. surt. Men jag kan ju förnöja mig i jordgubbslandet.
Ta hand om dig i storstan.
Kram
Jenka