torsdag, oktober 30, 2008

Bokmal



Att läsa böcker har blivit lite av en vana för mig. Så fort jag läst klart en bok och slår igen den, går jag direkt till bokhyllan och ser vad jag ska börja med härnäst. Jag blir småstressad av att sitta på spårvagnen/bussen på väg till eller från jobbet UTAN bok.

Ofta blir man lite mätt på den genre man nyss läst, så då får man hitta något annorlunda.

Jag slog just igen "Låt den rätta komma in". Rekommenderas
Så öppnade jag istället "El Choco". Handlar om en svensk karl som har suttit i fängelse i Bolivias huvudstad La Paz.




Och ibland behöver man ha en lätt bok att läsa, för att rensa tankar och funderingar från boken man läste innan.
Martina Haag's böcker är perfekta till det! Och Annika Lantz's 9½ månad är också hur kul som helst. Dessutom är jag barnslig nog att läsa Sagan Om Isfolket-böckerna. Jag har väl läst cirka 15 av 47 böcker.. lagom som "paus-bok". Bra dessutom :)




Så har ni boktips får ni gärna komma med dom. Jag läser det mesta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liftarens guide till galaxen, nåt annat behövs inte!

Evesie sa...

Ja det har jag fått höra många gånger nu. Måste kanske lyssna på det örat då verkar det som!