måndag, september 15, 2008

SvD

Ett jobb som inte skulle passa mig är iallafall taxichaufför i en stor stad. Det är total frustration att köra här i stan på dagarna. Rödlysen överallt (varför heter det inte grön eller gul-lysen?), folk går sakta över vägen, bilar kör sakta på vägen.


Idag har jag varit på Blodbanken i Oslo och tagit tester för att bli blodgivare här.
Så ni som inte blivit tjatade på innan (stor risk att ni blivit det om ni träffat mig) så tycker jag att ni ska ge blod. Om man inte är spruträdd eller av annan anledning inte kan ge blod så tycker jag att man ska ge blod.
Det gör inte ont, tar kort tid och som plåster på såren (hahaha) får man en SAK och alla vill ju ha saker i detta konsumtionssamhälle.
Eller ge ett antal tiokronor till Rädda Barnen eller liknande


Go kväll