onsdag, september 17, 2008

Min vardag

När jag kommer hem till min ljuvliga lägenhet efter jobbet är det en extrem högoddsare att jag inte slår på datorn.

Jag:
Kollar mail
Kollar Facebook (förbannade sida)
Läser ca 10 bloggar (otäckt många)
Kollar www.dn.se
Skriver ibland ett blogginlägg

Alltid denna ordningsföljd också

Detta tar lite tid. Till vilken nytta?!
För det första är min nuvarande plan att slopa Facebook
Några bloggar vill jag fortsätta läsa, men det måste jag inte göra varje dag.


Jag vill använda min tid bättre!
Detta vore bättre att fördriva tiden med:

Läsa bok
Sticka/sy/pyssla
Gå långpromenad
Baka

Ska kanske börja med varannan-dag-data-principen.
Någon mer som är data-beroende?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nog data-på-jobbet-beroende, för när jag kommer hem slår jag nästan aldrig på datorn, fastän jag tycker att jag borde ibland, för att skriva ett blogginlägg, läsa lite bloggar och sådär. Jag är helt enkelt för trött på den förbannade skärmen. (Å andra sidan sätter jag mig framför den stora skärmen i vardagsrummet istället.... mindre bra). Vi kanske skulle ge lite till varandra, så blir det en bra balans menar jag. Eller helt enkelt börja göra de där sakerna du skrev, pyssla, sy, baka, röra på sig. Det låter bättre än att sträva efter att sitta mer vid datorn...

Anonym sa...

Sover Dolly Parton på rygg? Skiter björnar i skogen? Är jag databeroende?

Anonym sa...

Håller med Anna, jag får nog på jobbet, å så går ju varenda minut hemma åt till att bygga så jag skulle aldrig få ro till någe datande hemma. Men när du ändå finkammar nätet så kan du ju göra ett svep över Karlstad.