torsdag, maj 08, 2008

Tiden går fort för Ove

Martin varnar för någonting varje vecka i veckans varning.
Och han har uppmanat mig att göra en tidslinje

För 15 år sedan...
..var jag skitnöjd med min nya outfit som bestod av en rosa-aprikos tunn polotröja med en svartbottnad blommig väst över.
..började jag lessna på gymnastiken och tycka det var roligare att vara med kompisar istället
..var Fångarna på fortet favoritprogrammet
..bilade familjen till Frankrike och bodde i Supertält


För 10 år sedan...
..var jag livrädd för att börja gymnasiet - jag kunde ju inte skriva uppsatser!
..cyklade jag runt och var nördig och köpte glass med Anna B (förlåt, D! Fast då var det faktiskt B)
..började spela hockey i världshistoriens första damlag i Leksand. Och lyckades göra världshistoriens första mål för damlaget i Leksand
..hängde i Gropen på Jumperkonsert
..drog till Stockholm på vattenfestival och åkte hem från stan i 7-tiden på kvällen


För 5 år sedan...
..läste jag idrott på Högskolan i Falun. Riktigt kul tid
..sommarjobbade jag med gräsklippning på Kopparstaden
..bodde jag i ett studentrum på "Huset"
..fick jag smeknamnet Arwen
..
Michael Michailoff, José Gonzalez, Kristoffer Åström m.fl. hördes i högtalarna


För 3 år sedan...
..befann jag mig i Australien i dryga 3 veckor. Helt fantastiskt
..var jag knappt ledig en enda kväll i veckan. Kör, gympa, hockey, Gymnos-styrelse, HIFF-styrelse plus plugg
..jobbade jag extra på Byggmax


För 1 år sedan...
..fick jag min lärarexamen skickad på posten...
...i Oslo där jag bodde i ett kollektiv
..(snart) gifte sig Anna och Johan
..var jag i Helsingborg med glada gänget


För 3 månader sedan...
..var jag på Nya Zeeland och gick sista dagen på Kepler Track. Grymt

..på kvällen åt vi middag med ett hyvens par från Canada


Igår...
..åt jag hotell-frukost-buffé minsann!
..grillade jag kyckling/kalkonkorv i Vigelandsparken i en stekande eftermiddagssol
..åkte jag Volvo. Kan inte minnas när det var sist innan det
..såg jag Sverige släppa in 4:e målet i öppen kasse mot Schweiz


I morgon...
..ska jag cykla bysykkel till jobbet
..får jag se de glada nunorna tillhörande Maddo med familj, mysigt!
..underhåller jag mig med stickning, läsning och musiklyssning på tåget

Om ett år...
..når jag åldern 27 som låter betydligt närmare 30 än vad 26 gör
..är jag vältränad av all cykling i uppförsbacke
..äger jag fortfarande ingen micro eller TV hoppas jag
..har jag roliga göra-om-gamla-möbler-projekt på gång



Sov gott

Inga kommentarer: