måndag, maj 12, 2008

Härliga helg

Gud glömde ett budord.
Elfte budordet:
Du skall icke köpa tågbiljett utan sittplats när det äro veckoslut

I 5 timmar har jag omväxlande stått och suttit på golvet i ett tåg i eftermiddag. Mest det sista alternativet. Jag är nu mycket medveten om att jag har en ändalykt
Vad åker man då? Tredje klass?
"Tredje klass - för dig som är dumsnål och inte bokar sittplats i det korkade hoppet om att få en sittplats en fredag eftermiddag"
Tänk om bara Gud hade kommit ihåg det elfte budordet...

Jag tänkte en millisekund att det kunde varit fördelaktigt om vi spårade ur, så vi fick fraktas till våra hem i en flådig taxi. Men det var en gemen och dum tanke, eftersom risken finns att någon eller några måste färdas till sjukhus isåfall. Och dessutom hade det nog blivit buss istället för taxi till hemmen, så då var det nog bättre att sitta där på golvet och vara dumsnål istället.

Jag som alltid bokar sittplats annars!!!





Tur att jag hade en sån supermysig helg med bad och mys och god mat och trevligt sällskap och strålande sol

Inga kommentarer: