onsdag, april 16, 2008

Långsynt?

Jag ska skaffa nya glasögon, jag är långsynt
Men framtids seende är väl långt ifrån vad man kan tycka att tupparna har som sett till att sänka inkomstskatten. För det första är det väl iofs någon annan skatt som höjs, men för det andra så har jag svårt att få ihop deras snack om välfärd om skatterna ska sänkas.

- Jippie! Vi kan köpa oss en stor plasma-TV till badrummet också! Vi hade ju bara 4 sen innan. Och så kan vi köpa megamycket meningslösa prylar till oss själva.
Ska vi betala för att få vård?? Eller för mina gamla föräldrar på hemmet? Näääää, det har vi inte råd med nu

Vi har en ovanligt hög medelklass, som kräver att allting ska vara nytt och tipp-topp speciellt vad gäller prylar.


För övrigt tycker jag inte heller att Sverige ska bojkotta OS-invigningen och OS-deltagelse. Sport är sport


I min rensning har jag hittat en massa gamla autografer. Dom ska slängas nu, men bara så ni vet så har jag haft autografer från Henrik Larsson, Kenneth Andersson, Thomas Ravelli, Sven Tumba, Niklas Eriksson + ett helt gäng ur LIF, Johan Hedberg och han den där långhåriga, rödhåriga killen som var nere i maskineriet med Bert-Åke Warg i Rederiet, Felix. Dessutom har jag fått Foppa's autograf personligen, men den gav jag bort till en kompis (snällt va!)
SÅ nu kan jag slänga alla dessa med gott samvete, för nu är det dokumenterat att de funnits i min ägo!
Wow va?


Höj

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att vi ska protestera genom att inte skicka dit Stefan Holm. Det skulle svida. För honom.


Och släng inte Tumbas. De andra kanske, men inte Tumbas.

Anonym sa...

Du är välkommen på inspektion helt utan autograf. Jag utlovar storslaget kakfat.


(och det är snoktätt under altanen.)

Anonym sa...

Häjdu, skulle bara tacka för foppa autografen..:) Du fixade tom så att mitt namn står på den! (Den är fortfarande inramad och står på en väl synlig plats i mitt hem.. har jag spårat ur? ;) )

Good JUl på dig om vi inte hörs innan, o det lär vi väl inte göra.. För om det finns nån i världshistorien som är kass på sånt som att höra av sig, så är nog jag den främste! Eller främsta kanske eftersom jag är av kvinnligt kön?! :) Puss o kramp!!
/TrässanTherese