torsdag, november 01, 2007

Tönt

Ibland är jag en sån tönt. Jag tycker själv inte att jag är en tönt egentligen
Fast vad är en tönt? Det är ju ändå väldigt subjektivt.
Hur som helst är jag faktiskt inte töntig i mina ögon - möjligtvis präktig och konservativ och pensionärs-lik emellanåt, men det tycker jag inte töntigt - snarare coolt

De gånger jag känner mig som en tönt trots allt - mot min vilja är bl.a. annat när jag är hos frisören.
För det första är det alltid väldigt ofördelaktiga speglar och lampor hos frisören. Speciellt när man inte sminkat sig - och det gör jag ju bara en och annan lördag emellanåt. Alltså kommer jag som regel osminkad till frissan. Dessutom färgar jag aldrig håret, och det ser ännu mer grått ut i det där ljuset. Helt enkelt ser man ut som en liten fjant jämfört med den oftast pimpade frisörskan.
Dessutom vet jag sällan vad jag egentligen vill ha för frisyr när jag kommer dit och velar och håller på. Plus att jag alltid vill att vilken frisyr det än blir - så ska den vara lättskött, för jag är inte så engagerad i mitt hår.
Summa summarum - jag tänker mig alltid att frisörskan ser mig som en blek, osminkad, töntig, mode-ointresserad, ful-hårad mes som borde färga håret och klippa nån cool frisyr och sminka mig


Jag har börjat träna på ett träningscenter som heter Krönsj, där Stine tränar. Där har de aerobic och andra såna tjej-grejer som jag egentligen inte gillar.
Och jag har nu också kommit underfund med varför jag inte gillar det.
Här kommer den andra tönt-känslan in
Jag är fullständigt talanglös och stel när det gäller dans och gung i kroppen.
Och på alla såna träningscenter är det ju fullt av speglar på varenda vägg i de där salarna, så det är i princip omöjligt att inte titta på hur skrattretande man är.
Jag har taktkänsla och motorik och klarar utan problem av programmen - men det ser helt förfärligt ut.
Och då tänker jag mig att instruktören, som oftast är en råcool, ball, danskunnig tjej med riktigt härligt gung i kroppen, tycker att jag är en tönt som är stel, ocool och kass


Men det bästa med detta klagande är att jag inte tycker att jag är en tönt själv - så det är lugnt!
Fast jag skulle önska att jag kunde dansa faktiskt. Däremot skulle jag inte önska att jag var pimpad till tänderna med make-up, frisyr och kläder varje dag.


Dagens norska ord:
Vekslende skydekke = växlande molnighet
Förresten har jag hört att en norsk metrolog brukar säga växlande solighet. Det är ju mycket mer optimistiskt egentligen!


Höj

Inga kommentarer: