fredag, november 09, 2007

Lars Vinterdäck

Ikväll har jag lyssnat på Lars Winnerbäck. Här är en sammanfattning

Konsertens plats: Sentrum Scene i Oslo

Konsertens över-förväntan:
Förbandet Abalone Dots var riktigt imponerande! Ni vet ju hur det brukar vara - man önskar bara att förbandet ska sluta spela så att man får se den artist man verkligen vill och längtar efter att se! Men de här 4 tjejerna var superduktiga

Konsertens publik:
Många svenskar! Många fans som kunde många sånger

Konsertens sinnesupplevelser: Av mina fem sinnen fick jag uppleva konserten med tre. Jag såg ett trevligt band och en Lars med långt hår med mycket inlevelse samt en väldigt bra ljussättning. Jag hörde bra musik med bra musiker. Och jag hade också en trevlig doftupplevelse tack vare en tjej som måste ha stått någonstans i närhetena av mig. Det låter löjligt, men faktiskt så förhöjde den goda doften hela min sinnesstämning! Det fattades bara lite tjälknöl och potatisgratäng så hade det varit på topp :)

Kvällens imponerande: Lars låter precis likadan live som han gör på skivorna. Det är så det ska vara

Konsertense kvinnliga inslag: En Anna som var med och körade på det mesta och spelade gitarr och tamburin. Otroligt fin och ren röst

Kvällens finaste: Om du lämnade mig nu är en så vacker och sorlig låt. Den som vill läsa texten kan göra det här.

Konsertens bästa: Sista "inropingsnumrena" (andra gången han blev inropad) då han först spelade Elden enbart ackompanjerat av en pianist och med stora eldflammor på skärmen i bakgrunden. Allra sista låten var Kom änglar. Stämning!

Evas tabbe: Hur kan jag ha missat honom innan?



Dagens norska ord:
Tåke = dimma


EMS

Inga kommentarer: