tisdag, oktober 02, 2007

Övningskörning

Idag hade vi körlektion nummer 2 med Jenny. Lektion 1 bestod av att starta bilen, lägga i ettan och åka iväg. Det klarade hon galant - utan motorstopp! Hon körde alltså för första gången i sitt liv.
Lektion 2 idag bestod av att, på en parkering, starta, köra iväg på ettan och växla. Det gick lika strålande. Så hon tutade på där på parkeringen och det var så kul så jag höll på att kissa på mig. Hon var väldigt duktig! Växlade till och med upp till trean.
Sen fick hon dessutom köra hem från parkeringen. (En sträcka på ca 400-500 meter) Inklusive 3 rondeller. Det var väldigt bra gjort tycker jag!
Det var bara lite nära en cyklist och en parkerad bil, men det gick bra
Så egentligen har vi nog nästan avverkat lektion 2-5 idag, så avancerade saker som hon gjorde :) Få se vad spännande som händer nästa gång


Dagens norska ord:
øvelsekjøring = övningskörning


//Evesie


PS jag jobbar fortfarande hårt med mina tvångstankar.. och det går bättre nu! Fint att jag kunde lätta mitt hjärta här DS

Inga kommentarer: