måndag, oktober 15, 2007

Velkommen hit till oss...

...nå skal vi ikke slåss, i vår butikk Clas Clas Clas Clas
Melodi: Fågeldansen
Detta är tydligen en tradition vid butiks-öppning här i Norge - att man sjunger den berömda Clas-sången som nån fyndig person diktat ihop en gång i tiden.
Den består av 8 verser och sjungs tillsammans med dansning till "Fågeldansen" (samma rörelser)
Låter som succé va?! Nästan värt för alla mina blogg-läsare att komma på invigningen bara för den sakens skull
Vi har en i gruppen som är väldigt entusiastisk över detta.. och vi har fått lyssna på låten i högtalarna halva dagen idag :) Fast jag tycker också det är ganska festligt. Tönt-festligt


Sista veckan med projekt Biff nu!!! Jag blev visst inte så biffig som Arnold.. jag hade nästan trott det. Men det är inte långt ifrån!
Borde hitta nåt i Oslo så jag kan fortsätta egentligen. Nu vet jag ju hur man gör iallafall :)


Tilbud = erbjudande

//Ave-Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet, tulten får vänta. Du ska ju inte behöva komma hem bara för att baka tult, det har jag full förståelse för, stressa inte upp dig över det. Hinns det inte så hinns det inte. Jag tycker du är klok som säger ifrån. :) (Tänk om jag hade varit så klok...)
Vi kommer att hinna baka, bagarstugan står ju kvar! Ser fram emot att få se dig till jul i alla fall!

Stor kram!!!