torsdag, oktober 18, 2007

Äntligen?

Det har varit långa dagar med lite svidande ögon och då också dåliga uppdateringar här.. men idag åkte gallret upp och de första kunderna välkomnades i butiken! Lite märklig känsla med tanke på att vi har varit de enda där, plus hantverkarna, de senaste 2 månaderna. För imårrn har vi faktiskt varit här i Skien/Porsgrunn i 2 månader. Mer om det senare i inlägget! (En klassisk cliff-hanger á la Elit H)



Men först en liten tillbakablick
Den här fina pärltrollsländan fick jag av Kristin när jag var hos henne på födelsedagsfest för 2 helger sen - söt va!





Detta är bilder från våran road-trip till Arendal i lördags. Här är jag och Jenny i gulliga Kragerö.



Cheese-bÖrjan



Kragerö





Ockelbo-dansen





Jenny, mys-Henke och jag på lördagskvällen




Åter till invigningen!

Så här glada är vi nästan jämt




Här har vi fått blommor och tack-tack från Norge-chefen






God frukost/lunch-buffé






Och spelmännen från Dalom som kommer och spelar på alla invigningar av Clas O-butiker
Änt' hä hääärligt! Radi-dadi-daaaj
Det tycker då jag. Jag blir hambo och schottis-sugen






Idag är vi ganska trötta och slitna. Eventuellt blir det kortspel, annars blir det nog sovning
Imårrn ska vi ut och äta middag. Det blir på samma ställe som jag åt lamm-karré. Gött!


Det är tydligen parasiter i dricksvattnet i Oslo - så alla uppmanas att koka vattnet man ska dricka, laga mat med och borsta tänderna med.



Dagens norska ord:
Ryste = skaka

//EMS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, där var ju Ingemar Ihlis, då måste du ju fått lite hemlängtan. Vad proffsig du ser ut i din blåa skjorta och slips! Och vad roligt ni varkar haft det! Jag blir nästan lite avundsjuk...

Erik sa...

Hej eva! först måste jag ju bara säga att jag är lite stolt över att du har lånat min cliffhanger metod. Du är ju lite av min mentor å förebild i bloggeriet! Är du kvar i skien eller har du redan åkt tillbaks till oslo?
Inte för att det är nåt fel med era skjortor å slipsar, men jag tycker ni borde haft leksandsdräkt allihopa, precis som spelmännen!