onsdag, september 05, 2007

Hög humor

Om majoriteten skrattar åt ett skämt oavsett vad för skämt det är så måste det väl vara humor? Hög humor dessutom. För vad är låg humor egentligen. Jag själv tycker ju att ordvitsar är bland det bästa som finns, och i projektgruppen fullständigt kryllar det av ordvitsar och hög humor (som de flesta förmodligen skulle kalla låg humor)
För det första såg vi "Team America" häromkvällen som jag sa, och därifrån kommer en del kommentarer.
Utöver det är det ofta "jag blir så matt på det här" när man står vid en matta, eller gärna en hel serie som spinns på när man t.ex. är på cykelavdelningen om att man behöver stöd, känner sig lite utpumpad, att det är lysande eller att det hela börjar likna en kedjereaktion.
Det roliga är att det egentligen såklart oftast är så himla dåligt så det blir kul.
Och så jobbar vi så långa dagar att man är trött och lättroad för det mesta. Jag skrattar mer än jag drar skämt, men jag skrattar nog nästan mest av alla. Ha ha, ordvitsar är bäst

En annan höjdare är att byta plats på bokstäver när det är två ord, eller ett ord som består av två ord. T.ex. toaborsten blir boatorsten, Johnny Cash blir Conny Jash, kiss-paus blir piss-kaos, Ford Mustang blir Mord Fustang, ja ni förstår principen

Men allt låter såklart inte speciellt kul när man skriver det. Men vi har kul iallafall! :)


Och idag fyllde Jenny år! Eftersom hon är från Finland fick hon lite ris och en öl som hon kan ha i saunan. Och så fick hon en norsk flagga och en stödbanan. Stödbanan kommer från det myntade uttrycket "stödmacka" eller kanske egentligen först "stödkorv". Väldigt användbart - eller hur far BOS??? :) Stödkorv på Statoil är ett känt begrepp i Leksand.
Hur som helst har allt blivit "stöd" här nu. Stödbanan, stödsova, stödträna, stödskratta... osv.

Ja - vi har kul här


Skjult/skjuld = gömt/gömd

//Ave-Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ordvitsar är kul ja! Men allra bäst är ju randes kalliga ;)

Anonym sa...

Jag vet inte om jag tycker det spelar någon roll om humorn är hög eller låg, så länge man själv tycker det är roligt och skrattar så är det bra humor! Skratta kan man inte göra för högt! ;)

Anonym sa...

Eva, jag kan bjuda på ett par ordvitsar jag me!

Hoppa i säcken
Soppa i häcken

High tech
Tigh heck (läses thai häck!)

eller varför inte:
Springa i fel fil
Fila i fel springa