söndag, september 02, 2007

En motorsportens dag

Igår, lördag jobbade vi. Efter det var vi på lite shopping och på kvällen såg vi film i huset med plysch-soffan.
Idag har vi först sett på en Formula Offroad-tävling vilket jag nog egentligen inte visste att det fanns. Det kommer ursprungligen från Island. Men ni kan ju läsa mer på hemsidan jag länkat. Det var festligt iaf! En sån grej som man aldrig skulle fått för sig själv att gå och se.



Sandtaget där de körde




En av de 3 banorna vi såg förarna köra





Så här gick det för några!





Hur som helst, efter biltävlingen var vi och körde gocart. Grymt kul! Jag har bara kört på sommarland och sånt mesigt innan. Det här var aningen bättre :) Kanske vi gör igen...


Go-kart!!





Pole position





En däck-krasch.. men det var faktiskt inte jag!





Jag lyckades iallafall slå en av killarna när det gällde snabbaste varvet





Samkväm i plysch-soffan




Vi har även sett Team America.. så "Derka derka, Mohammed Jihad" är den vanligaste kommentaren just nu :)


Dagens norska ord:
Kjärlighet på pinne = klubba (godis-klubba)


//EMS

Inga kommentarer: