tisdag, september 25, 2007

Downtown

Downtown heter Porsgrunn's köpcentrum. Dit ska vi snart.. vi kan ju inte se film varje kväll menar jag!
Jag har nog sett mer filmer här nu än vad jag vanligtvis gör på ett år annars...
Igår såg vi "Pick of destiny" (Tenacious D-filmen) Riktigt festlig


Idag höll David på att bli mosad under en hylla som ramlade. Det var tur att han inte blev det!! Så nu är det fästning av hyllor som gäller. För övrigt börjar butiken fyllas på nu - skoj att se hur det blir


Och nu finns även min filmkamera här = Projektdokusåpa. Den borde varit med för längesen.. men men


Hockeysäsongen är igång igen. Jag har under de senaste åren egentligen låtit bli att bry mig om Leksand. För det blir så himla jobbigt när det går sådär halvbra. Den största katastrofen i hockey-världshistorien var iallafall när Mora kom upp i elitserien samtidigt som Leksand åkte ner.


Dagens norska ord:
Ferist = galler som ligger i vägen för att korna inte ska kunna korsa där (fattar ni?)

Hej hå

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja, inte är leksand nåt att bry sig om heller... :)

Anonym sa...

Leksand är inte det knäckbröd??!!!

Skämt och sido det är utan tvekan så att Leksand är bättre på knäckebröd än tja tyvärr är det väl så Leksand aldrig kommer att hamna på värdskartan när det gäller sport.
Leksand utmärker ju sig på andra sätt istället. Leksandshästen är ju rosa, det är ju sött eller....

Erik sa...

men hallå! leksand är ju asgrymma i både baseboll och softboll och orientering. för att inte tala om våra extremt framgångsrika boulepensionärer!!!!