söndag, augusti 19, 2007

Norsk obygd

Befinner mig nu i Porsgrunn, cirka 7km ifrån Skien där vi ska bygga ny butik. I Skien bordet ca 50 000 pers. och i Porsgrunn bor det drygt 30 000. Vi skulle ut och äta ikväll och det fanns tydligen bara 1 restaurang att välja på i Porsgrunn, enligt en som jobbade i en kiosk. Det var "Jimmy's" restaurang. Men det gick fint det! Pepparbiffen smakade bra
Annars känns det ganska öde här, men vi kom ju å andra sidan på en söndag.

6 av oss bor i små studentlägenheter med liten kokvrå och egen dusch, toalett gemensamt. Helt ok. Trådlöst internet och Disney-channel! :) Dessutom får vi städning var 14:e dag, och byte av lakan. Lyx! De andra 3 bor i ett hus närmare Skien
Jag kommer helt säkert lägga ut lite bilder.. men inte ikväll
Så imårrn drar det igång, ska bli riktigt kul!

Jarle! Jag ska fråga Naveed. Men jag håller inte med dig om att man hellre ska köpa den dyra väskan. Om det är Louis Vuitton som ska skapa mode så vill då inte jag följa det! De där väskorna ser ju som sagt gräsliga ut. Dessutom kommer mode att finnas ändå. Det finns faktiskt designers som är duktiga och designar kläder utan att behöva ta ut överpriser helt i onödan.
Det där är ju bara en chansning. Jag skulle kunna starta ett företag med designers o.s.v. och tillverka kläder och ta massor av betalt. För då tror folk att det är exklusivt och bra kvalitet och extra deluxe, men det behöver det ju inte alls vara. Och antingen lyckas jag skapa mig ett namn - eller inte. Det är bara tjur-bajs alltihopa! :)

Dagens norska ord:
Sommerfugl = fjäril

//EMS

Inga kommentarer: