måndag, augusti 20, 2007

Måndag

Idag har vi blivit utbildade i butiksbygge m.m. hela dagen. Det var lärorikt
Det var såklart inklusive en massa fika och mat som det alltid är när man är på kurs i konferenslokal på hotell. (Ja - jag gör det jätteofta!)

Det bor en karl i studentrummet bredvid mig. Han röker inne. Inte helt najs, men man får väl stå ut. Dessutom kunde jag utan större problem förstå att han inte var helt OK i magen igår. Det är alltså ganska lyhört

Ikväll har jag löpt en tur (fint norskt uttryck) och så har vi spelat fotboll på planen som är alldeles bredvid här. Egentligen brukar jag försöka stå över såna där spontana fotbollsaktiviteter, mest för att jag inte ska göra de andra avundsjuka på mina skills. Men jag var med ändå. Det var kul! Blir säkert fler kvällar i veckan


Mitt rum




Min kokvrå




Min dusch. Som är kombinerad dusch-och-tvätt-ställs-rum. Toaletten är ute i korridoren




Fotbollsplanen från mitt fönster


Dagens norska ord:
Låve = lada

Shallabais

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ser ju ut att ha det grejt i Skien(jag börjar lära mig). Va fina bröllopsbilderna är, du är ju väldens kalaspingla. Men jag är ju inte förvånad:) Puss från Jojo