fredag, augusti 10, 2007

IS

Isen är visst lagd för säsongen i en av hallarna på Jordal, så det blir nog isträning på mig i helgen! Spännande.. jag hade väl eg. inte tänkt att det skulle bli så mycket hockey för mig i höst, i och med att jag ska iväg en stund. Men men.. träning är kul!


Det är varmt och kvavt i Oslo.. igår var jag med Kristin ute i fjorden på en ö och solade och grillade och så! Ett dopp blev det också. Kristin sa nog "Äsch" p.g.a. den läskiga bottnen cirka 52 gånger =) he he
Gött å komma ut


Hemma på semestern passade jag på att lägga in lite Leksandslåt och vänner på iPod'en. (man får skratta - men inte om man aldrig hört dom! För dom är faktiskt bra) :)
Sen när jag lyssnade på dom på väg hem från jobbet kunde jag inte låta bli att le för mig själv.. för det är ju trots allt ganska klämkäckt. Och så inbillar man sig att folk runt omkring kan höra vad man lyssnar på. Man vet ju såklart att dom inte gör det. Fast det hade varit ganska festligt, om det var en pratbubbla ovanför alla människor, där det stod lite info om personen. För en del gånger undrar man ju väldigt vad nån person har för sig eller vad den varit med om. I alla fall så undrar jag det

Dessutom undrar jag varför alla busschaufförer alltid hejar på varandra, oavsett buss och land o.s.v. Trevligt förstås.. men lite lustigt


Jag undrar om jag ska byta ut dagens norska ord med något annat? Vad säger ni? Är ni fullärda eller vill ni veta mer om detta västliga lands härliga språk?

Dagens norska ord:
Svært = väldigt

Chip å hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en gammal vana helt enkelt det där med busschaufförerna. Det är faktiskt samma sak med raggarna, eller förarna av gammaldags bilar, de hejar på varandra. Man hör nog liksom ihop på något vis.

Anonym sa...

den läskiga bottnen var faktisk veldigt läskig!!! ( vet ikke om det var helt rett svensk men hihi) På norsk da...den var ekkel!!! ÆSJ!
Men det var veldig koselig alikevel og godt med en dukkert:)
Og ening...man skulle hatt en snakkeboble( ikke alltid kanskje? ) for jeg går også rundt å lurer på sånne ting hehe
Syns dagens norske ord er kult jeg...dessuten får jo jeg høre det svenske ordet og dermed lærer jeg mer av deres herlige språk:):)Sees på is:):)
Kram;)
Kristin