onsdag, juli 04, 2007

Sting

Verkar som att jag tappat blogg-stinget lite. Jag skyller på våran icke-existerande router..

Igår fick jag sån mat-inspiration! Det var gött.. jag hade innan på dagen varit väldigt omotiverad, men så gick jag till affärn, och handlade en massa jag kan laga iordning.
Igår blev det fiskpinnar med potatismos (wow), idag äter jag bandspaghetti med en extraordinär skaldjurssås till. Imårrn blir det nog omelett!

Helgen.. ja då jobbade jag på lördagen, sen tog jag ett par öl med Therese. Trevligt vare!
Söndagen blev en aning seg dock :) En biltur till Lillehammer blev dagens projekt.

Norway Cup är en fotbollsturnering som tydligen är världens största. Förra året var det 30 000 deltagare, fördelat på 1500 lag från 42 länder. 4000 matcher spelades. Det är alltså hyfsat stort! Hur som helst ska vi vara funktionärer med hockeylaget - jag kan tyvärr inte vara med, för jag har semester då, men jag har ändå fått en uppgift inför cupen. Nämligen att sy en del av en stor skylt där det står något om inkvartering och kafeteria mm. Jag ska sy på röda och svarta bokstäver på vitt lakan, med täta zick-zack-stygn. Det tar lite tid kan jag lova! Men det är ganska kul då..

Har jag uttryckt min åsikt om mödrars daltande med söner?
Well, om inte så skriver jag om det i nästa inlägg.

Dagens norska ord:
Smokk = napp

Höj
/EMS

Inga kommentarer: