måndag, juni 04, 2007

Ut ut ut

Det är nu man ska komma ihåg att njuta av varenda solig dag - för rätt vad det är så är vi i slutet på augusti, och precis som varje år kommer man då undra var sommaren tog vägen.

Jag tänkte bjuda på några citat från 17 maj då vi hade fin-besök här. De här citaten har de ganska roligt åt här i kollektivet.
Efter en diskussion om varför det satt en "varning-för-älg-skylt" på en motorväg, eller om det var något annat väldigt centralt ställe, så sa Jensa:
"Om jag var älg så skulle då inte jag vilja bo där!"

Och hennes hjärtevän kom med denna kommentaren vid ett annat tillfälle:
"17 maj är ju världskänt! I Sverige iallafall..."


Igår när Stine kollade sin Facebook, hade hon spanat in en snygg kille och kollade på hans presentation.. Plötsligt utbrister hon:
"Åh neej! Han är ju svensk!!"
Fast hon inser sitt misstag blixtsnabbt, och håller för munnen och tittar skamset på mig.. :)
He he


Nu ser faktiskt min klänning ut som en klänning =) Dragkedjan sitter fast i fodret nu, och den ska bara döljas med yttertyget. Och så ska sidenbandet på plats i midjan, plus att jag ska fålla upp fodret och huvudtyget nertill, samt klippa av lite av tyllen så det inte sticker ut för mycket.
Det är bara det som är kvar och det känns faktiskt överkomligt. Dragkedjan är väl det klurigaste, men jag är hoppfull

Nu är det soldags igen. Ska man ha guldig klänning måste man ju vara brun.

Dagens norska ord:
Fordi = därför att, på grund av

Tja

Inga kommentarer: