fredag, juni 01, 2007

Inspiration

Idag har jag fått hjälp av Anne-Merete med klänningen! Helt super. Jag har äntligen fått tillbaka inspirationen och tron på att jag faktiskt kanske kan få den klar =)
Hon mätte och grejade och nålade och visade hur jag skulle få till det där dolda blixtlåset. Hur bra som helst. För inte är det lätt inte..
Fast än ska jag väl inte ropa hej, men det ser väldigt mycket ljusare ut nu iallafall.



Och så har jag pysslat lite med ett armband som jag fick av Anne i födelsedagspresent.. jag blev så inne i det att jag lyckades bränna fast makaronerna! Det händer ju inte... De blev nog dubbelt så stora än vad de borde varit, efter cirka 20-25 minuters kokning.


Det här är ju en självklarhet, men gött att det äntligen blir tillåtet att göra det. Ganska sjukt att man inte kunnat gjort något innan. Och så är det såklart debatter på nätsidorna. Jag förstår faktiskt inte hur man kan motivera att man ska få ha en mobil med sig i klassrummet, påslagen. Det finns INGEN anledning. För vi klarade ju oss väldigt fint förr, eller hur??? Om det nu är så att det är något superviktigt som har hänt eller liknande, så finns det ju telefoner på skolan. Det var ju så man gick till väga förut..
PUST
Eller är det bara jag som är gammal???


Hoj hoj

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att den där lagen verkar kanonbra! Alla i min klass har mobilerna på och springer ut och in hela tiden för att svara, men oftast sitter de kvar i klassrummet och pratar mitt i lektionerna! Idag hände det minst 6 gånger. Skitstörigt för en sån som mig som har svårt med koncentrationen.

Anonym sa...

Jättebra inlägg angående mobiler.
Som du vet är min alltid påslagen och jag har den med mej. Men den senaste tiden ser jag till att koda ut mej eller har den på "durr", detta beror på att det kan vara något viktigt. Men skall men jag vara ärlig, visdomen kommer med åldern, så kan de flesta samtalen vänta tills man är klar med det men håller på med.
Jag högaktar klasisjön att maninta kan få tag på dej när du jobbar.

Jag är idag iallafall klar med det nya taket på alltannen hos Toots & "Sässärla". Toots kallade Agnes för det när de var unga.
Jag skall "bara" fixa hängrännor & stuprör, men det ordnar jag till veckan.

Du vet väl att Sässärla fyller den 7/6, vi skall dit den 6/7 på fyllerikallas eller som hon sa taklagsfest.
Ha de

Evesie sa...

Sofia - det är ju faktiskt helt sjukt! Och lärarna accepterar det??????? SÅ respektlöst. Det är som BOS säger - oftast kan det faktiskt vänta tills man är klar med det man håller på med.
Nån vis person sa en gång:
Det är ju fint med mobiler, för då är vi tillgängliga hela tiden. MEN vi är ju istället inte tillgängliga för dom vi är tillsammans med..

BOS, bra jobbat! Jag tycker du ska fixa hängrännor och grejer på Byggmax jag =)
Ja - jag vet att hon fyller år. Ska bara försöka komma ihåg det den dagen också. Ni får ha ett trevligt fyllerikalas!
Passa er för Toots påfyllningar