torsdag, maj 24, 2007

Smudi!

Ni har ju hört om norrmännens härliga uttalanden på norska ord, som t.ex. George Kluuuni, Liverpuuuul o.s.v.
Och så säger de såklart smuuudi om smoothie, och nu har det till och med kommit ut en smoothie som faktiskt heter Smudi. Väldigt festligt :)
Självironi är fint



I tisdags kom jag äntligen iväg på första barmarksträningen. Gött
Vi körde intervaller, fotboll, en och annan rusch och väldigt lite styrka på slutet :) Men det najs. Skulle önska det var oftare bara.
Och att jag var en bättre sprint =) Jag ser nog motoriskt efterbliven ut när jag springer fort tror jag.


Mot alla odds var jag och såg fotbollsmatchen igår. Eller helt ärligt - jag såg den faktiskt inte. För vi var på Friday's och satt vid ett bord där man inte såg TV'n så bra. Men det gjorde verkligen inget. Det var kul att det var så mycket folk ute iaf. Halva Norge är ju Liverpool-suportrar så..


Dagens norska ord:
Mareritt = mardröm

Höj

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ems

Tyvärr kan jag inte erbjuda någon styrketräning nu för vöd´n är klar.
Detta trots att du inte varit hemma. Men det skall jag bara säga, det ger styrka och envishet, i alla fall denna gång för det har varit mycket "motorsågsmassaker". Men idag som en dag som denna dag är jag klar!!!!!!!! "Toots" har hjälpt till att trava de sista skvättarna på Myran. Jag har nämligen utökat förrådet med ca 7-8 m3 (kubikmeter, man lär ju förklara för en icke "ingentingör").
Den traven på Myran skall märkas med en skylt: RÖR EJ DENNA VED DET ÄR LISAS VARMVATTEN SOM NI FÖRSÖKER STJÄLA.(jag fixar detta kallt)
Myran är till försäljning och det finnas planer av ev. köpare att göra en festlokal med sånt där jackutsi du vet, men även nya tomter planeras. Vi får se vad som fötter och händer.
Há dé bra vi hörs.

bos

Anonym sa...

Grattis, Jag säger bara de: FÄSTMANÅMÖA!!!!!!!!!!

Evesie sa...

Ha ha BOS, du är för festlig. Men 2 saker hängde jag inte med på. Toots? Är det minsann nån som har väldigt många mellan-namn eller? Som börjar på Tore och slutar på Sellner?

Och FÄSTMANÅMÖA hängde jag inte heller med på!
Skyller på att jag bott i Norge för länge.

Så bra - den där skylten på myran! Då är det garanterat ingen som vågar röra vöd'n

Spännande med uppköpt myran. Eller vad tycker du?

KRAM