måndag, maj 07, 2007

Halla balla

Sofia - nu är jag tillbaka!

Jag har varit i stora svenska hufvudstaden i helgen och det har varit fantastiskt kul!
Tänk att alla dessa spanskalåtar blir bäst i världen varje gång vi ses.

Helgens tabbe: Björn som fyllde år skulle få en bok om Sydamerika eftersom de ska åka dit nästa vinter.. men p.g.a. lite missförstånd hade Madde köpt en bok om Sydafrika. :) Men vi kunde byta den och det ordnade sig. Dock hade de ingen bok om Argentina, så det blev om Prag. Jag hoppas det gick bra ändå.
Helgens kändis-sikte: Lasse Åberg på Lasse Åberg-muséet/caféet, Emilia i Bålsta centrum (ni vet, Big big world) och såklart självaste Robinson-Madde! (Henne får ni googla själva) Inte illa alltså
Helgens kvällsaktivitet: Sång och dans, till singstar och till spansk musik. Och ett och annat luftgitarr-solo på dansgolvet på "Rickards" (höjdarstället i Bålsta)
Helgens mat: Supergoda grillspett med klyftpotatis och specialsås a la Björta och Jojo
Helgens charmtroll: Lilla Fanny såklart :)
Helgens rastlösa: Evesie och Brucies lek på gräsmattan.. och bollkastning
Helgens beslutstagare: "Svarens bok" som jag fick av de andra. Man ställer en fråga i stil med "Borde vi åka till Aros-fortet" och så håller man en hand uppe på boken, och gnider med den andra längs bokryggen.. och så öppnar man den och får ett svar! Vi skulle uppenbarligen inte åka till Aros-fortet enligt boken, så vi hoppade över det :)
Så vill ni ha svar på era frågor, be mig bara fråga boken så gör jag det!

Dagens norska ord:
Plystre = vissla

Hej hå

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så bra att du är tillbaka! JAg har haft många tråkiga dagar utan dina inlägg!

Anonym sa...

Heej!
Men alltså är det SANT?!?! vi har varit i den svenska huvudstaden SAMMA helg utan att veta om det?!?! Detta resulterade ju i att vi inte träffades...åhhh så typiskt! men men du hade det bra antar jag.. o jag med :D

Skönt att ha dig tillbaka iallafall :D

KRAMEN

TheresaEinstulen sa...

Blev lite smårädd när jag började läsa dit inlägg. Trodde att det vart värsta krocken eller nåt sånt där olämpigt! haha, du kan du Eva:)

Evesie sa...

Sandra - ja, det ju typisk dålig timing!! nästa gång får det bli bättre =)

Evesie sa...

Jaså du thersafesa, du fick igång en blogg till slut =)
har ni internet hemma nu?