fredag, april 13, 2007

Sätta sina spår

När mina kära familjemedlemmar minus Anna var här på besök för några veckor sedan fick vi i kollektivet fina påskblomster i ett arrangemang. En av dom har jag nu satt ut i rabatten här utanför på vår innergård som man ser från hälften av lägenheten.

Vi har som sagt en hagegnom ute i trädgården som går och påtar och fixar med blommorna väldigt ofta. För de första har vi haft besvär med att könsbestämma gnomen. Jag tror att det är en kvinna med manligt kroppsspråk hur som helst.
När jag skulle hoppa ut genom fönstret och plantera min lilla planta så var gnomen ute och grejsade. Och i rabatten är det fullt med små lappar med latinska namn på blommor och annat. Så jag vågade knappt gräva ner den nånstans, men jag hittade en värdig liten plats bredvid en stubbe. Och sen vattnade gnomen överallt - så det var nog bra för min planta!

Nu har jag alltså gjort mitt avtryck i Oslo och lämnat efter mig en perenn-lök (?????) Det har jag ingen aning om förstås, men vi kan säga så

Nu är det fredag eftermiddag, solen skiner och jag sitter inne och skriver blogg. Det är ju förfärligt. Jag får ta och gå ut en sväng!

Dagens norska ord:
Lenestol = fåtölj
Jag börjar bli glömsk vad jag skrivit förr och inte

So long!

Inga kommentarer: