fredag, april 27, 2007

SÅ bra

Måste bara få berätta att jag hade en alldeles fantastisk födelsedag igår. Det här är ju kanske inte så intressant, men jag är bara så glad för den fina dagen så jag berättar ändå. För vad är väl en födelsedag? Egentligen borde jag ju gratulera och ära mamma som lyckades klämma ut mig :)

Först ringde Lisa och BOS och sjöng så fint. Sen öppnade jag Idas paket - och drack av det goda kärleks-teet som var i paketet. Sen var jag på jobb, sen var jag och fikade med en kollega (som för övrigt trodde p.g.a. min presentation på Facebook (detta eviga facebook...) att jag var lesbisk. Det var väldigt festligt.) Han hade med sig sin fina låne-hund också, kul!
Och sen var jag och åt god mongolisk mat med en annan kollega. Också supertrevligt och gott. Fick en fin Nya Zeeland-bok! Och blommor dessutom.
Och när jag kom hem fick jag 2 armbands-satser och tänger av Anne, massor av lovehearts plus 2 utepils av Yngve och en fint bakad tårta av Stine! Det var så snällt
Och idag anlände ett par mycket söta örhängen från Anna. Plus att jag blev firad hemma i Leksand i påsk och fick en massa fint då också.
Flera har ringt och sjungit och många sms och så vidare, och även här på bloggen :) Så tack så mycket. Jag blir så rörd.

Tänk när man var liten - då ville man bara ha paket och tårta och kalas.
Nu handlar det mer om åldersångest och att man helst inte vill ha paket för det är jobbigt att ta emot, och så blir man så glad och rörd av alla gratulationer :)

Nu är by-cykeln igång igen i Oslo! Sååå bra.

Och nu är AKS och co-driver Rogga (ä.k. Rutger) på väg hit! Så jag måste kila till butiken och handla lite.

Dagens norska ord:
Øks = yxa

Sjallabais!

Inga kommentarer: