onsdag, april 25, 2007

Håpløs & Ubruklig

Håpløs og ubruklig är ett stående uttryck i kollektivet. Man är alltså ganska värdelös om man är det.
Nu ska jag påstå något väldigt fördomsfullt, dumt och egentligen elakt. Men jag tycker helt enkelt att jag aldrig stött på så mycket håpløsa och ubrukliga människor förr som jag gör här i Oslo. Då menar jag alltså folk jag bara ser på gatan eller folk som man stöter på i butiken. Men jag fick medhåll av Stine och Anne iallafall.
Det jag menar är att det är många som uppenbart använder sig av för mycket knark eller alkohol, eller av andra orsaker verkar hopplösa :)
Jag vet att man inte får säga så här.. men det är ganska nedslående trots allt. Man tappar liksom hoppet på att det existerar vettiga och normala människor som bryr sig om andra och sig själva och vill något bra och fint med sina liv.
Men jag får inse att det är ganska extremt här i Oslo - för det är det. Det säger alla som bor här också.

Besök i helgen!! Jippie jiho. Det blir kul!
Ikväll är det sång-time

Dagens norska ord:
Evne = förmåga

Howdie how

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhopp EMS

Lappen anlände till civiliserade trakter idag, bara för att bli deporterad till ett hoplöst utrikesland. Men hoppas att du tar väl omhand om han. Han hoppade så glatt igång när jag bad om det, så det verkar som hans vistelse på hospitalet har gjort nytta.

AKS ombesörjer trp;en med cositter Roggan.

Jag glömde förresten på tal om att se "normal ut", säga att du är den ende hittils som lyckats att få insidan på glägosarna att se ut som ett niagrafall på INSIDAN en solig sommardag med klarblå himmel.
Ni får ha en bra helg, för mej är det fredag idag och vi (juntatjosan) åker till "Kungsbudan" i helgen. Jag har i alla fall fått en önskan uppfylld och det är bevista Stampen på Lördag em. Sen får det bli som det blir.

Vad gjorde Norrmannen när katten klöste honom??

Jo han åt upp kattmaten som bestraffning!!!!!

Há dé

BOS

Anonym sa...

GGGGGRRRRRAAAAATTTTTTTTTTIIIIISSSSS!Till kvartsseklet.Ha en bra kväll och en trevlig helg!
Puss och kram från mamma och far

Anonym sa...

GRATTIS på STORA dagen! 25 år, det är inte dåligt det. Nu börjar du komma upp i en vuxen ålder.
Stor kram!!!!

Erik sa...

Jätte grattis! shit va gammal du bärjar bli nu! :P