torsdag, mars 22, 2007

Grym-buktuuu

Timbuktu var RÅ!
Otroligt bra live. Här kommer en liten konsert-sammanfattning :)
Vem/vilka: Timbuktu såklart. Och så hade han ett par gästisar som var med på lite olika låtar.
Plats: Rockefeller - ett uteställe i centrala Oslo som ofta håller konserter av olika slag.
Folk: Mycket folk! Lokalen är i storlek med "ett stort uteställe", och jag tror det var cirka 1000 pers. En hel del svenskar såklart, men mest norskar. (Och hur kan jag veta det? Han körde en liten "Hur många är svenskar här?" nämligen.
Längd: Cirka 2 timmar
Bäst: "Vi drar till Malmö", med hon brasilianskan från Bahia. Plus Timbuktus skånska :)
Mindre bäst: Lite många låtar mot slutet som var lite halvt okända för mig.. så det blev lite segt, men inte så farligt
Roligast: Dans hela konserten nästan! Och jag som inte dansar speciellt ofta. Men det är riktig dansvänlig musik
Coolast: Lilla balla Timbuktu. Han rappar men han har inte den där klassiska gangsta-rappar stilen med keps på sned, baggy-byxor, linne och piercing i bröstvårtan och sjunger yo-yo och har massa mörka tjejer som shakar rumpa bredvid sig, utan han är bara "helt normal" och har en riktigt skön stil på scenen

Riktigt bra alltså!


Jag var på kör igår också. Kul var det. Jag har aldrig sjungit "chants" förut, eller vad det heter. Det var ju skoj..!

Ja, imårrn är det besök som sagt! Det ser jag verkligen fram emot. Får se vad kul vi hittar på då.

Sofia - skivan är så bra!! Tack så mycket


På jobbet är det fullt ös som vanligt. Mobil-katalog-byte snart, och eftersom jag har mobilavdelningen som min avdelning så är det lite å styra med just nu, men det är skoj!

Dagens norska ord:
Spøk = skämt/skoj

HEJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad över att du tyckte att den var SÅ bra! Varför tror du att jag skickade den? I love it! SÅ grymt kul att du hade det så roligt igår! Jag ville ju oxå vara med..

Kram kram/Lebfjord!

Martin sa...

Stekare, stekare....