torsdag, januari 11, 2007

Sibylla

1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn´t make sense.

NO CHEATING!

Detta är alltså ett litet musik-siar-test. Låtarna ska berätta svaren på frågorna för mig...

Will it be ok?
Nan´s song (Robbie sjunger om att det gick bra för honom.. så då antar jag det då!)
How are you feeling today?
She´s a rebel (Well i såfall är jag det varje dag =) )
How do your friends see you?
Fire in your heart (Låter ju bra!)
Will you get married?
Stirra ner (Inte helt optimistiskt?)
What is your best friend's theme song?
Straight arrow (OK hade jag ingen aning om =) Vem jag än hade tänkt associera den till..)
What is the story of your life?
La noche (Låter som att jag är en natt-uggla. Nja. Men jag har ju inte levt hela livet än heller)
What was high school like?
Hedonism (njutningslustnad på svenska...)
How can you get ahead in life?
Du som har mitt hela hjärta (jag tolkar det som att jag kommer vidare med hjälp av mina kära familjemedlemmar och vänner och kanske en eventuell framtida partner)
What is the best thing about your friends?
La unica (den enda på svenska) (dom enda och bästa förmodligen)
What is tonight going to be like?
Cordelia (Känner ingen med det märkliga namnet, men jag kanske gör imorgon!)
What is in store for the remainder of this weekend?
Meeting at the building (får inte vissa ett viktigt möte??)
What song describes you?
Love and loss (kärlek och förlust? hmm.. jag är kanske kärleksfull och förlorar pengar för att jag handlar för mycket saker.. haha. det var nog det mest positiva jag kunde komma på :D) (för man måste ju tolka de här låtarna på bästa möjliga sätt.. eftersom det bara är jag själv som kommer att göra det) hehe
To describe your grandparents?
If you´re not the one (Ja, då hade jag varit väldigt lurad, om de inte hade varit mina far/morföräldrar!! Och the ones för att några andra hade inte kunnat varit bättre)

How is your life going?
Me (Ja, just nu (och kanske många andra gånger i livet?) handlar det väl om mig i mitt liv. Ja, för just nu är jag där jag är bara för min egen skull och egen vinning.. typ)
What song will they play at your funeral?
Glorious popsong (det lät glatt och fint)
How does the world see you?
Sgt. pepper´s lonely hearts club band (som den evige singeln då eller?? Eller allmänt ensam och inte så kul. ELLER en stor Beatles eller musik-fantast, hehe)
Will you have a happy life?
Solitaire (well, den är jag ju inte så nöjd med. Ensam!?)
What do your friends really think of you?
Nostalgia locomotion (Sentimental?)
Do people secretly lust after you?
Suspicious minds
(är det jag som har misstankar om det ... eller någon annan?)
How can I make myself happy?
Rocken snurrar (Antingen börja spela i ett hårdrocksband, eller börja spinna garn på en spinnrock?)
What should you do with your life?
Whatsername (Börja jobba för telefonkatalogen och ta reda på vad folk heter)
Will you ever have children?
Mälarö kyrka (Tja, går man i kyrkan och gifter sig så kan det ju tyda på barn. Men å andra sidan så skulle jag ju stirra ner när det handlade om bröllop som vem vet??)


Det bästa med detta test är att man själv kan välja om man vill tro på det eller inte!

Idag har det snöat i Norges huvudstad! Vi har kanske 1 cm eller så iallafall vill jag gissa.


Dagens norksa ord:
Omtrent = cirka, ungefär



Vita snöhälsningar från EMS

3 kommentarer:

Evesie sa...

Jag kuggade på båda mina tentor. Så jag skulle vara lite sur, men råkade somna 1.5h. får se om jag somnar ikväll då. SKITSKITSKIT

JOHAN sa...

Usch..tentor är inget skoj! Hälsa BOS och Lisa väldigt mycket i helgen!!:)Kram kram

Anonym sa...

NU! SNART! Här kommer den!
Varför tog norrmannen med sig en stege till affären?

Han hade hört att priserna hade gått upp!

varför kröp norrmannen på golvet nästa gång han gick till affären?

För att hitta de låga priserna!

Varför köpte norrmannen en ny råttfälla?

Den gamla var full!

Det är fredag ! NU NjUUUUter man!
Efter en riktigt bra vecka på jobbet kan man unna sig att få njuUUUta.I morgon kommer Gertrud och MatsÅke Ihlis Pettrsson på mat. Det ska bli kul att få träffa dom. Det var länge sen. Här är det lite vitt på backen. Det sägs att det ska komma än mer snö. KUL. Då ska vi åka skidor i skolan!
Jag och far har varit och testat nya skinnmöbler på Östbergs i Borlänge. Vi får se om vi slår till. Dom är tillverkade i Norge och av hög kvalite´. Priset är därefter. Måste känns bra att sitta i för mig. Svårt att veta när man bara provar en stund. Skulle behöva ha en kväll på mig för att veta om dom passar min rygg.
KRAAAAM från mamma