onsdag, januari 03, 2007

Löften

Tydligen säljer träningskorten i Sverige som aldrig förr och de antar att det är på grund av alla nyårslöften alla avgett om att börja träna.
Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin haft ett seriöst nyårslöfte. Jarle föreslog att vi skulle ge varandra varsitt.. så vi får väl se vad jag ska vara duktig på i år =)

Förmiddagen i kollektivet har spenderats framför TV´n där de vista längdskidåkning. Jag inser att det är en dum idé att kolla på internationella skidtävlingar tillsammans med norrmän! En och annan kudde och en hel del gliringar flög genom vardagsrummet =)
Huh
Men jag säger bara Gunde Svan


Dagens norska ord:
Nyttårsforsett = nyårslöfte


Hejsan svejsan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva -peva!

Idag är jag ledig, tro det eller ej så är jag faktiskt ledig ibland...

Hoppas att allt är bra i Oslo, du jag funderade på en sak...
Äter Norrmän falukorv???

Nä, nu skall jag koka lite kaffe och baka någonting tills din bror kommer hem. Du blir väl inte arg om han blir tjockis, va??? =0)

Vi hörs och syns! Jag står fortfarande fast vid att vi kommer till Oslo 17e maj, måste se what the big deal is...

Kram och hej // Charles

PS. Är det du som lärt Johan säga "homse"? han har liksom hakat upp sig...

Anonym sa...

-Va de DU!?

Anonym sa...

Til Charlie: Selvsagt spiser vi falukorv i Norge. Det er asgodt! Og vi kaller det falukorv vi også :)

-Evas nærmeste nabo-