torsdag, december 21, 2006

Konsert

Dagens konsert med Oslo Gospel Choir var bra! Kanske inte fullt så pampig som jag kanske väntat mig, men väldigt bra ändå.
Sista låten, förutom extranumret var "O helga natt" och sjöngs av en svensk man med en brutal Jussi Björling-pipa. Man rös kan jag säga. På extranumret bad dirigenten alla att resa sig och sjunga med till "Härlig är jorden" eller "Deilig er jorden" som den heter på norska. Så gött å få klämma i lite! Fast jag sjöng på svenska så gott jag kom ihåg texten. Härliga julkänslor =)
En bonus var att trummisen var väldigt lik MacGyver!!! Gråhårig hockey-frilla och allt.Wow

Sa jag att jag hittade stickorna? Nej, men det gjorde jag. Eller inte jag då såklart, utan Yngve, som klarar av allt här i kollektivet.


Imårrn bär det av hemåt. Det ska bli skönt och trevligt! Jag ska nog ta och börja packa packsäcken.

Dagens norska ord:
Trick (trikk?) = spårvagn

Halleluja-hejdå (gospel-inspirerat)

1 kommentar:

Sofia P sa...

Haha,vad roligt det måste varit att vara den enda som sjöng extranumret på svenska :P Och visst är "O helga natt" mäktig?! Finns inget pampigare. Ha en trevlig resa imorrn (hur kul man nu kan ha det på en 8 timmars busstur)! GOD JUL!