söndag, november 26, 2006

Trött dag

Gårdagens julbord var riktigt skoj!
Vi började här hos mig några stycken, och sen åkte vi med bussen som gick till Mårtens Krog - nånstans en bit utanför stan =)
Där var det norskt julbord. Det var ett stort bord med kall buffé med lax och annan fisk och rostbiff och annat smaskigt. Och så fanns det varm typiskt norsk julmat. Dels var det rätt stora köttbullar typ, som var som järpar fast större. Sen var det "Ribbe" (typ) som var nåt slags griskött med mest fett på, och så var det "pinnekött" som var lamm-kött. GOTT!
Well det hela avslutades med brullépudding som jag inte ens orkade smaka på.
Kl tolv gick bussen tillbaka till stan och då skulle jag egentligen ha gått hem eftersom det var match idag, men jag blev med ändå. Jag fick lov att dricka en Bloody Mary för första gången...! Inte så illa. Smakade lite pizza =)

Och sen idag har jag spelat match iaf. Gick väl egentligen inte så bra - även fast det blev lugnt igår. Men vi vann iaf, med 8-2. Ett assist blev det.

Så efter det har jag sovit en skvätt på soffan.

Dagens norska ord:
Utovertiss och inovertiss = pojkars framstjärt och flickors framstjärt

Ove och ut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ems

Ribbe är revbensspjäll för kännedom.
Vi har luftat bössor och hund, Johan & jag det belev faktiskt en get skjuten av senior.
Lisa läser om tomtar & troll så nu får jag vara vaken & hålla handen så hon kan sova.
Jag & jr skall på nya 007 filmen så jag kan inte skriva så mycket.
Men en Norsk får du iallafall!

Trodde du att Sverige gick miste om ett viktigt landsområde vid uninonsupplösningen 1905?
Trode du verkligen att Norge var nå´t att há?
om inte alla Norskhistoeier du hört varit tillräckligt övertygande, kommer här det slutliga beviset på att den enda nyttan man kan få ut av våra grannar i väster är ett ordentligt GAPSKRATT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vet du varför Norrbaggarna stoppar smulor i näsan??????

Jo för att mata kråkorna!!!!!!

Nu får det vara nok..
Förresten Grattis till asset!!!!!!!

BOS

Anonym sa...

Nejmen grattis til Geten då!!! Och tack för ytterligare en övertygande Norge-vits =) Hoppas filmen är bra!!
/EMS