måndag, november 06, 2006

Tillfälligt man-fall i kollektivet

Nu är det dags för pappan här i huset att resa iväg och jobba i fjärran land...! Så från imårrn är vi endast fyra ungdomar här. Men det ska väl gå an det också. Vi blev bjudna på middag ikväll av Espen. Rå-artig! som Stine skulle sagt
Han fick en liten avskedspresent som bestod av brunost (mesost) eftersom han jämt äter det, nöt-blandning, för det brukar han å äta, en mjölkchoklad och ett suduko som han kan ha på den långa flygresan =)


Ja, och jobbveckan har börjat igen. Men har fått fri på fredag - och åker till Sverige igen då. Väldigt kul och skönt ska det bli! Fullbokat schema såklart, men det ska nog ordna sig


Spanskan har haft höstlov, och nu drar det igång igen! attans, jag hann nog bli lite förslöad =)


Idag var vi på ett bibliotek där det var en "rus-missbruker" (narkoman) (haha) som var lite galen, och slog en kvinna och följde efter en annan... det är Norge det! hehe


Jag har fått lite andra direktiv vad gäller det här med norska dubbelnamn. Tydligen så är det inte så värst många fler som heter dubbelnamn i den bemärkelsen som vi menar med dubbelnamn, som t.ex. Karl-Erik eller Kjell-Arne. Som Anne som jag bor med, hon heter Anne Beate - och Beate är ett andranamn, fast här använder de andranamnet mer än vad vi gör helt enkelt..! Så hon presenterar sig som Anne-Beate ibland, och skriver under papper och sånt med båda namnen.. Så nu ska jag börja kalla mig för Eva-Maria, bara för att acklimatisera mig lite bättre =)
Plus att de tycker att det är väldigt konstigt att Pär kallas Pelle, Karl kallas Kalle o.s.v. i Sverige =)


Dagens norska ord:

Stygg = ful


Hej med er!

Inga kommentarer: