onsdag, november 08, 2006

Heja Leksand Hej!

Ikväll ska jag se Leksand spela för första gången på länge faktiskt, ska bli väldigt skoj! Att jag inte sett nån match på länge beror antingen på dåligt intresse, eller för att det är så jobbigt att det inte gåttr så bra för Leksand de senaste åren - så man struntar i det för att slippa tycka det är jobbig =) Vem vet, men det ska bli kul nu iaf


Idag köpte jag mig en låda med "After eight". Hur många vuxen (eller pensionnärs-)poäng får man inte på det kanske! Men gott är det iaf


Och vet ni?! Vi har ett Nintendo 8-bitars här i stuan nu!! Härliga tider va?! Med super mario 1, tetris och ett fotbolsspel. Lysande! Synd bara att spanskan kommer att bli lidande =)

Imårrn ska jag förhoppningsvis på bio med en tjej från jobbet! "Volver". Den har jag velat se länge - och helst på bio.. inte hyrfilm alltså, så då måste man ju passa på. Annars är man ju inte så ofta på bio.

Snart är det lönning igen! Välkommet tycker jag. Och här i Norge är det så fiffigt att den lön man får från det man jobbat i november - den skattar man bara hälften så mycket som vanligtvis på! Ojoj så bra. Men den lönen kommer ju om en månad, men man kan ju se fram emot det iaf


Dagens norska ord:
Genser = tröja (helt ologiskt)

//Eva-Maria, även kallad Ave-Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vejs

Har du inte frågat någon manlig ko-lega om han är en "Rumperytter".

Men innan du gör det vill jag bara informera att "Rumperytter" betyder bög, logiskt vá?!

Här är allt OK, Lisa anmälde mej till någon sorts matlagningstjosan på Hemköp. Jag har varit där ikväll. Det är så att dom skall börja med att profilera sig när det gäller sundare matvanor. De skall öppna en "Godisfri" kassa, vilket innebär att där kan man handla "nyttig" godis, som inte innehåller massa socker och annat skräp. Det kommer att bli mycket torkade frukter och nötter och (fågel)frön av alla de slag. Hädanefter kommer man att kvittra som en lärka när man varit där och handlat. Troligtvis kommer Hemköp i Leksand att bli en pilotaffär när det gäller dessa produkter. Fexten de kommer att även propagera för nyttigare dagligvaraor också. Jag tyckte att konceptet verkar vettigt och bra.
Vi syn till helgen. Há dé

BOS

Erik sa...

Yes jag visste det! Jag kan norska! rumperytter betyder precis som jag trodde bög! hurra! Jag har en fråga också: Betalar man mindre skatt på lönen i november än andra månader? eller betalar man alltid hälften så mycket skatt när man är svensk och jobbar i norge?
Ha det bra!

Evesie sa...

Erik: Bra gissat! Jag trodde det var en bajskorv jag.. Ja, man betalar hälften skatt i november. Och som svensk betalar man full skatt i övrigt - men får sedan dra av på deklarationen 15% av all skatt man ...skattat =) I love being swedish