fredag, oktober 20, 2006

Den där Elvis

Ja, nu visade det sig att den där Elvis Costello trots allt spelat in de flesta skivorna på 70-talet. jag ska nog helt enkelt sluta skriva om honom så slipper det bli så pinsamt


Spelningen igår var riktigt bra!
Ett hel-schysst ställe, som en gammal fabrikslokal. Och bandet var väldigt duktiga! "Something Sally" heter dom. Och tjejen som sjunger är väldigt duktig, så det var en hit!
Man är lite dålig på att göra såna saker - gå och lyssna på okända band alltså =)
Men hade det varit i Falun, så hade man väl inte haft tid, nu har jag ju bara hockeyn ett par gånger i veckan, så oftast är man ju ledig om nån frågar om man ska med på nåt - det är kul!


Idag hade jag fått ett mail om att jag vunnit en auktion på Tradera. Jag blev lite nervös och undrade vad jag nu hade köpt - för jag kunde nämligen inte komma ihåg att jag gett något bud på något. men som tur var så var det bara ett häfte om att sticka med Lovikka =) haha. typiskt mig


Igår lagade jag god kyckling, men det blev lite för stark för min smak. Iofs är det ju rätt mycket som är för starkt för mig =) men det var gott iaf
så om ni undrar vad jag gjorde så kan jag ju skriva det - jag la kycklingfiléer i en form och öste på citronpeppar, sweet chili-sås, salt (tror jag), olja och sirap! sen ligger det där och puttrar ca 40 min i ugnen, så blir de nästan som kokade. Saftigt och smaskigt!


Espen har flytt lägenheten nu när vi ska ha inflyttningsfest - det är kanske förståeligt =)

Nämen så att, ni får ha en trevlig helg då!

Dagens norska ord:
Selfölgelig = självklart
det är för övrigt ett ord jag inte lärt mig uttala en - väldigt avancerat

hasta la vista

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva!
Va fint ni har fått det! Hoppas festen i helgen blir kul! Själv sitter jag i soffan med ett sudoku. Far har åkt till Prag. Kommer hem natten mellan må och ti. På ti ska jag överraska honom med god trerätters. Gissa varför! I morgon ska jag till Alfredssons på 60+70 årskalas. Det du ! Klå det om du kan! Henrik och Linda har fått en son vid namn Anton för en vecka sedan.
Du har en snygg ny tröja ser jag! Jag har också köpt några nya färgglada tröjor. Ingen beige eller brun utan lila och orange!
Veckan har varit fylld av arbete. Nu har jag bara 7 samtal kvar för den här gången.
Dagens norsk historia;
Varför köper norrmännen helst småbilar?
De vill undvika stora reparationer!
En till !?
Vad står det i botten på norska simbassänger?
Rökning förbjuden!
KRAM från mamma

Evesie sa...

haha! den med rökning förbjuden var bra.
Så kul med kalas.. det blir ju kalas här också =) inflyttningsfest kombinerat med att anne fyllt år. Konstigt att stod 0 comments, fast du hade skrivit. Det var bara en tillfällighet att jag klickade där..! Tänkte skriva "ps ja vet att man skriver än, inte en som jag skrev på slutet =) "

lycka till med trerättersmiddagen! kram

Sofia P sa...

Haha, så du har också blivit traderanörd Eva!