tisdag, oktober 24, 2006

25 år

25 år har mamma och far varit gifta idag! Inte illa.
Grattis! =)

Idag har jag haft lite andra uppgifteratt göra på jobbet.. det är skoj! Men han jag jobbar med har sån grym koll.. inte så konstigt eftersom han har gjort det ett tag - men man känner sig såklart rätt efterbliven, men man lär väl sig


Igår lagade jag Pia-Marias pepparbiffar! Det blev smaskigt, och pepprigt. Bra med lite food-boxes

Jaha - så skuffad hette det alltså inte Tomas! Attans, skuffet skulle det alltså vara. Borde väl tillägga att alla mina norska ord bör ha en stjärna efter sig och längst ner står det "Jag reserverar mig för eventuella förändringar/rättningar" =)


Fortfarande inga halloween-tips?! Visst måste man väl inte vara något läskigt?! Jag har hört att man kan vara en bunny t.ex. DET ska jag nog dock inte vara - men jag menar bara att man kanske kan vara vad som helst?! :) Jag har ju liksom inte hela utklädningsgarderoben med mig hit! Men jag får väl vara kreativ helt enkelt. Läste om Malin Mu's pumpa! Det lät ju genialt..


Det var innebandykamp igår.. men dålig som jag var så bangade jag! Behövde verkligen plugga spanska.. har lite att göra denna veckan



WELL
dagens norska ord:
Syden = alla varma länder söderöver som man åker till på semester
Jag var ju korkad nog att fråga var Syden låg - för jag hade hört så många prata om det, men inte lyckats fatta eller lokalisera var de menade =) haha typiskt

Nu ska jag äta maaaaaaaat!

Hej och hå - glass med blå (bär)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Eva!
Nu har vi klämt i oss trerätters. Vi blev så trötta och mätta redan efter förrätt och varmrätt att vi fick lov att vila lite innan efterrrätten. Vi somnade! Efter lite kraftanstränging tog vi oss upp och åt en del av efterrätten. Sen var det stopp. TVÄRMÄTTA.
TACK för den fina uppvaktningen i tidningen. Det var verkligen en överraskning. Tyckte jag kände igen bilden när Anna la tidningen framför mig!
Idag har jag dansat salsa med HELA skolan, både barn och vuxna på vår FN-samling. Det var jätteskoj. Jag har aldrig sett så glada gamla tanter, mammor med magar i vädret, pappor med kameror ,i skolan förut som hade KUL!
Moster Maggan har köpt hus i Värmland i dag. Inflyttning till våren.
Dagens norskhistoria;
Varför ser inte norrmän Hulken på TV?
De går när det blir grön gubbe.

Varför vattnar norrmän sina flaggstänger?
De vill att knoppen ska slå ut.
KRAM från mamma och far