onsdag, september 27, 2006

Gäsp

Idag har varit en trött dag!
Meeen det är onsdag, då är det snart torsdag - och då är det inte mycket kvar av veckan! =)


Igår när jag gick hem från jobbet var det en kille som skulle "duscha" rent med en vattenslang, på trottoaren utanför sitt shish-kebab-ställe.. och så tappade han slangen. Och den löpte amok och sprutade ner honom ganska mycket innan han fick tag på den! DET var kul. hehe.. Och idag såg jag på Americas funniest home-videos, det måste ju vara ett av världens roligaste program!! Oj vad jag skrattade..!! mohaha


Idag ska jag börja läsa på spanskan! Oj så bra.. för det kommer faktiskt inte finnas nån mer tid i veckan. Ojoj.. får la se hur det går. Har börjat med "subjuntivo" på grammatiken - helt ologiskt. Förstås är det inte det, men det är svårt iaf!


Och så har jag lagat min trådback med silvertejp idag. Silvertejp = världens räddning


Idag sa de på radio att en äldre man hade blivit "banket opp" av ett gäng ungdomar, så dagens norska ord blir:
Bank opp (eller banke opp, inte helt säker) = misshandla


Chipp hej

2 kommentarer:

Martin sa...

Plockar hår från NHL-spelare...stort...fast det är större med band med Bonnie Tyler...jag har bara blivit kallad idiot av Bengt Alsterlind! Tjipp och hajk!

Evesie sa...

mohaha! varför då? Har jag hört det förut?