lördag, september 30, 2006

För jag har bara regn hos mig

Nu är T här, så vi tänkte vi skulle ut och se fjorden lite. Det går kollektiv-trafiks-färjor ut till några olika öar, så en sån tog vi. Det var ju trevligt, förutom att alla rutor blev helt igen-immade och det regnade och var molnigt. Men det var fint ändå!
Sen gick vi vidare mot Vigelandsparken. En helt fantastiskt fin park!!! Med en massa häftiga statyer gjorda av nån viss Vigeland vad jag förstått. Dock stod regnet fortsatt som spön i backen. Vi hade ETT paraply, så jag kilade in i en butik och köpte ett till. Som gick paj när jag skulle ta upp det andra gången =) haha fast det var rätt kul. Själva hålla-i-pinnen lossnade längst upp, så antingen fick man sticka tillbaka det och så satt det på sniskan och svajade, eller så kunde man hålla i längst upp på paraplyet - utan någon pinne

Så nu är vi hemma och torkar lite.. (T den tröttern sover, så jag passar på att skriva lite här =) )får se om det blir bio eller biljard senare.

I vårt lilla kollektiv har vi i natt sovit.. ca 11 personer! Det är Yngves bror som är här med några kompisar. De stormade in här allihopa igår kväll och hann korka upp ett par öl innan de skulle iväg på någon release-fest för någon skid eller snowboardfilm. Rätt festliga!


Dagens norska ord är:
Krakk = pall

Under and in (Den var bra va martin!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det regnar här med, fast det är sånt där töntigt dugg-regn som inte riktigt räknas. Men det är skönt att det håller på att bli höst i alla fall! Du får ta och låna ett L-R Energi-paraply nästa gång du är hem!! De är ju bra! ;)

Kram!!!

Anonym sa...

Hej!
Vi tittar på hus i helvete . Skitkul!
Far tycker att vi ska dra en historia till. Det är ju ändå lördag!
Varför har norrmännen dörren öppen när de sitter på toa?

För att ingen ska kunna kika genom nyckelhålet!

Far kunde inte hålla sig när han skulle göra i ordning älgpass. Kom naturligtvis hem med en 5-6 liter trattisar. Kan vi skicka en burk med Osloexpressen?
KRAM mamma och far

Anonym sa...

Haha, äntligen kommer krakk som dagens ord. Hoppas att ni har det bra du och "T". KRAM!

Anonym sa...

Hej Hej!! Under and in, den tycker jag va bäst! =) Läget med dig då? Hösten har iaf inte kommit! Har fått myggbett idag när jag å far va ute å jagade rårur... Isak sprang som vilken idiot som helst. Ha de! PS. Charles hälsar!

Evesie sa...

Hej bror! Har ni flyttat in nu??? Blir det bra?! det tror jag. Attans, myggbett är inte kul, blev det nåra rårur då?? Hälsa Charlie tebax!! kram

Erik sa...

YES! nu fattade jag vad som va så kul med under and in, tog bara en vecka... måste åka från sthlm snart, jag börjar bli smittad!