söndag, september 27, 2009

Heja Polen

Alla bloggare har en kommentar om Anna Anka, så jag struntar i det och jublar istället lite över Polens regering som vill se till att alla dömda pedofiler tvångskastreras. (Kemisk kastrering)
Så länge man har teknisk bevisning tycker jag det är ett mycket gott förslag.

Ett bra uttalande av Polens premiärminister:

- Jag vill att Polen inför kemisk kastrering, inte på den dömdes begäran, utan som en del av domen. Jag vet att ett sådant förslag stöter på protester bland dem som försvarar mänskliga rättigheter. Vad jag säger kan verka radikalt, men jag tycker inte att man kalla sådana varelser som pedofiler för mänskliga. Försvaret av mänskliga rättigheter gäller inte dem, säger han.


Det var också snack om att införa ett minimistraff på 3 år för pedofili, plus att personer som menar att sex mellan vuxna och barn är harmlöst också ska straffas efter dom nya bestämmelserna.

Kanske Polen kan gå i bräschen (fult uttryck f.ö.) för detta så att även andra länder följer denna modell..

2 kommentarer:

Syster sa...

Minst tre år för pedofili är för lite tycker jag! Livstid är nästan för lite. De ska straffas så sjukt hårt för det finns inget värre! Tre år är ett hån och en fis i rymden i sammanhanget.

Syster sa...

Minst tre år för pedofili är för lite tycker jag! Livstid är nästan för lite. De ska straffas så sjukt hårt för det finns inget värre! Tre år är ett hån och en fis i rymden i sammanhanget.