onsdag, januari 14, 2009

En bok flera bokar



Detta är min skörd efter att jag var i Leksand kring jul.
Götta!
Här finns

Inger Frimansson - Mörkerspår

Vilhelm Moberg - Utvandrarna (Nån gång måste man ju börja!)

Mario Vargas Llosa - Den stygga flickans rackartyg (Kultiverat med sydamerikansk författare)

Jan Guillou - En medborgare höjd över varje misstanke (Håller på och tar mig igenom Hamilton-böckerna)

Paulo Coelho - Brida (på spanska faktiskt)

J.K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's stone (på engelska ska den visst läsas sägs det)

Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia (Läste en random blogg där någon menade att detta var en bra bok. Så jag budade hem den på Tradera)

John Ajvide Lindqvist - Hanteringen av odöda (verkar ruggigt otäck..)

Liza Marklund och Lotta Snickare - Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra

Colleen McCullough - Törnfåglarna


Några nya, några gamla, några lånade. Nu ska jag inte vara läs-lös för ett tag framöver!

Inga kommentarer: