tisdag, november 11, 2008

I huvudet på Gösta

Jag har köpt mig en anteckningsbok där jag ska börja notera händelser. För det uppstår alltid samma problem när man är hos vänner:
"När var det du var här sist? Vad gjorde vi då? Men när var det det där hände nu igen?"
Ingen som vet, ingen som vet

Men nu ska det bli ordning och reda! Så kan man bara ringa mig så ska jag slå upp i det allvetande lexikonet jag har skapat.



I övrigt funderar jag just nu på vad det blir för julkortsvariant i år?
Det är kanske något av det bästa med julen, att pilla och ordna med julkort

Julklappar däremot är ingen höjdare.
Jag är lyckligt lottad som har en lekfull familj som hellre leker paket-leken än köper vanliga julklappar till varandra.
= ingen ångest
Rekommenderas å det starkaste



Har hört att en del inte lyckas kommentera här i bloggen, och det är ju synd.
Men se här:


Det ska gå att välja namn eller anonym istället. Då får du upp andra rader där du fyller i namn osv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

jag skrev under flera år varenda dag i en filofax (ganska liten) lite allmänt, vad jag hade gjort den dan osv. Den blev ett kanon-lexicon som jag använde mig av när man skulle tänka tillbaka, med datum å så.

Sett ut nån helg??!!
Kram.
Lina

Evesie sa...

Inte än, men i år ser det körigt ut :) I januari eller februari får vi försöka igen! Ska kolla på det :)

Anonym sa...

Åh, nu förstås jag hur man gör när man kommenterar! Fick du mitt mail med historiken?