torsdag, oktober 02, 2008

Telefonlista

Har du kysst nummer sju?
Ja, eller kanske det kallas en kompispuss

Har du träffat nummer nio i veckan?
Nix. Det var ett par månader sedan.

Älskar du nummer tio?
Nej det gör jag inte.

Är nummer elva en sötnos?
Totalt! En riktig pingla.

Är nummer femton en bästis?
Nä det är det inte. Men det är en festlig och bra människa som jag gillar skarpt.

Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Parallellt på lärarhögskolan.

Brukar du hänga med nummer nitton?
Nej inte till vardags, och ses vi så är det i umgänge med andra.

Är nummer tjugo bra?
Det kan jag inte svara på helt ärligt, men intrycket är nog OK.

Gillar du nummer tjugosex?
Ja det gör jag. Det är en på sätt och vis skör person som behöver det bästa.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Ingen aning men tror nog inte det.

Hur känner du nummer trettioåtta?
Som en gammal granne jag umgåtts mycket med som liten, och våra familjer har också träffats - och gör det fortfarane, tillsammans med andra familjer från samma villaområde.

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Det är ju BOS! Klart jag är intresserad av världens bästa Far.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Skulle inte påstå att jag känner personen i fråga, men jag har känt till vem han är i snart 2 år, och träffade honom personligen första gången i maj i år.


Goder afton

2 kommentarer:

T sa...

Artig sak, må nesten bare kopiere denne ;)

Evesie sa...

Såg att du gjorde det..! Kunde varit ännu längre lista :) Listor är kul